Każda taka inwestycja przybliża nas do zbudowania systemu tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim. Szlak „pojezierny" ze swoimi urokliwymi miejscowościami, ale i pięknymi krajobrazami, czystymi lasami oraz malowniczymi jeziorami, z pewnością będzie znaczącą atrakcją".

Według komunikatu Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie, Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ogłosił właśnie przetarg na budowę ponad 1 kilometrowego odcinka trasy rowerowej w Pełczycach.

W ramach ogłoszonego przetargu planowana jest przebudowa chodnika wzdłuż ul. Bolesława Chrobrego na asfaltowy ciąg pieszo – rowerowy. W rejonie ul. Bolesława Chrobrego i Parkowej powstanie ciąg pieszo – rowerowy o nawierzchni z kruszywa. Oznakowany zostanie również blisko kilometrowy odcinek przebiegający po ulicach: Jeziornej, Armii Polskiej i Zamkowej. Na kolejnym fragmencie, wzdłuż ul. Starogrodzkiej, znów powstanie ciąg pieszo – rowerowy o nawierzchni bitumicznej. Prace mają się zakończyć w tym roku, a ich efektem będzie blisko 1 km nowej trasy i 1 km oznakowanego szlaku.

Trasa w budowie

Prace w Pełczycach są częścią tworzenia II etapu Trasy Pojezierzy Zachodnich Myślibórz – Barlinek - Pełczyce – Choszczno. Szlak na tym terenie prowadzi po nasypie dawnej linii kolejowej, a planowane w Pełczycach inwestycje umożliwią przejazd przez miasto i będą uzupełnieniem istniejących oraz budowanych odcinków.

ZZDW zapowiada, że do końca czerwca ma być gotowy prowadzący po dawnym torze kolejowym odcinek  Sulimierz – Mostkowo (2,9km), Pełczyce – Płotno (5 km), przejście przez Barlinek (35-metrowy ciąg pieszo-rowerowy). Inwestycje wykonywane są w technologii bitumicznej.  Dodatkowo zostanie również oznakowane 1,8 km szlaku w Barlinku wzdłuż ulic 31 stycznia, Jeziornej, Szpitalnej, Mickiewicza oraz Pełczyckiej. Wartość tego zadania to blisko 6 mln zł.

ZZDW buduje też 9-kilometrowy odcinek z Pełczyc do Choszczna, gdzie prace budowlane mają zostać wykonane do końca czerwca. Prace przygotowawcze już ruszyły. Wartość inwestycji to ponad 7 mln zł, z czego wartość dofinansowania z RPO WZ 2014-2020 to ponad 5,97 mln zł. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku ruszyła modernizacja mostu Siekierki - Neurüdnitz (inwestorem jest Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego), który połączy polskie odcinki z systemem niemieckich tras rowerowych w Brandenburgii.

Trasa Pojezierzy Zachodnich

Trasa Pojezierzy Zachodnich liczy łącznie ponad  420  km długości i będzie biegł dwoma odnogami prowadzącymi od granicy z Niemcami. Pierwsza biegnie przez Szczecin i  Stargard w kierunku Pojezierza Ińskiego. Druga rozpoczyna się w okolicach Cedyni i prowadzi przez Myślibórz, Barlinek, Choszczno w kierunku Ińska, gdzie łączy się z odnogą „szczecińską”. Dalej trasa przebiega przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Czaplinek do Szczecinka i w gminie Biały Bór dochodzi do granicy z województwem pomorskim. Trasa łączy cztery Parki Krajobrazowe (Cedyński, Barlinecko - Gorzowski, Iński i Drawski) i została zaprojektowana, by rowerowi turyści mogli poznać niezwykłe tereny zachodniopomorskich Pojezierzy: Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego.

Aktualny stan prac można śledzić pod adresem www.trasyrowerowe.wzp.pl

Tagged Under

Nasi partnerzy

Gmina Barlinek

Gmina Bierzwnik

Gmina Boleszkowice

Gmina Choszczno

Gmina Dębno

Gmina Krzęcin

Gmina Lipiany

Gmina Myślibórz

Powiat Myśliborski

Gmina Nowogródek-Pomorski

Gmina Pełczyce

Powiat Choszczeński

Gmina Przelewice

Gmina Recz

Gmina Trzcińsko-Zdrój


Więcej...


Więcej...

Zapisz się do naszego newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego NEWSLETTERA! Będziesz widział o wszystkich ważnych wydarzeniach pierwszy...


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”,
Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

"Europejski Fundusz Morski i Rybacki",
Instytucja Zarządzająca PO Rybactwo i Morze 2014-2020 - Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Operacja mająca na celu sprawne wdrażanie Strate­gii Roz­woju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (LSR),
w tym realizację Planu Komunikacji, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” 
objętego
Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
w zakresie poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji”.

Przewidywane wyniki operacji: postęp finansowy we wdrażaniu operacji w ramach LSR.