Już teraz na polskim rynku brakuje ok. 50 tys. programistów. Co więcej, znajomość podstaw programowania zaczyna być kluczową kompetencją również w zawodach niezwiązanych bezpośrednio z informatyką. Jedną z inicjatyw mającą to zmienić ma być nowatorski projekt fundacji Media 3.0 – “Akademia 3.0 – apki.org”, realizowany dzięki wsparciu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

– Aktualnie rekrutujemy szkoły pod adresem rekrutacja.apki.org. Pomysł na stworzenie sieci przyszkolnych klubów LAB 3.0 w 16 szkołach ponadgimnazjalnych w całej Polsce, w których młodzi ludzie mogliby uczyć się programowania wynika z naszych obserwacji, że ciągle poziom nauczania programowania w szkole jest niewystarczający. Zwracają na to uwagę zwłaszcza sami nauczyciele. Dodatkowo stworzona zostanie pierwsza interaktywna platforma do nauki programowaniaa i co warte podkreślenia, będzie całkowicie darmowa – mówi Beata Matuszek z fundacji Media 3.0, koordynatorka projektu „Akademia 3.0 – apki.org”. – Zależy nam też, żeby dotrzeć do tych szkół, które leżą na terenach wiejskich lub w mniejszych miastach, bo młodzież ma tam mniejszy dostęp do tego typu zajęć – dodaje koordynatorka projektu.

Badania pokazują, że faktyczne umiejętności młodych Polaków w zakresie informatyki, w tym programowania są, niestety, ciągle niskie. Zgodnie z raportem Eurostatu “Computer Skills in the EU27 in figures” zajmujemy dopiero 22 pozycję na 27 krajów Europy w rankingu liczby osób w wieku 16-24 lata, które napisały kiedykolwiek program komputerowy. Tymczasem to jeden z najbardziej pożądanych obecnie zawodów.

– Patrząc na oferty prac dla informatyków to właśnie najwięcej jest związanych z programowaniem. Prawda jest taka, że w tej chwili nawet nie znamy zawodów, jakie pojawią się w przyszłości, natomiast patrząc na rozwój urządzeń mobilnych, tworzenie aplikacji, programowanie będzie zawsze popularne. Tak naprawdę wystarczy się nauczyć dobrze jednego języka po to, żeby potem bez problemu przesiąść się na inną platformę. Nauka programowania to przede wszystkim duża własna praca, którą musi każdy programista sam wykonać, jeżeli ma wsparcie merytoryczne to łatwiej mu to przychodzi, dlatego są bardzo popularne kursy online, które pozwalają na bazie praktycznych przykładów nauczyć. Programista jak każdy zawód związany z informatyką wymaga ciągłego doskonalenia się – mówi Barbara Halska z fundacji Media 3.0, zdobywczyni tytułu Nauczyciela Roku 2014 w Konkursie MEN, informatyczka z Zespołu Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju.

– Staraliśmy się stworzyć taką koncepcję dydaktyczną, żeby autentycznie zaangażować młodych ludzi i zaktywizować ich do wykorzystywania nowoczesnych technologii do konstruktywnych celów – mówi Beata Matuszek. – Uczniowie będą mieli do dyspozycji platformę apki.org, na której nie tylko będą mogły się tworzyć społeczności wokół wspólnie realizowanych projektów, ale uczniowie będą mieli stałą styczność z programistami i mentorami fundacji Media 3.0, mającymi spore doświadczenie w budowaniu aplikacji rozwiązujących problemy społeczne. Dodatkowo zorganizowany zostanie konkurs na stworzenie najlepszej aplikacji realizującej cele społeczne. Zaś zwycięzcy będą mogli realizować swój projekt przy wsparciu mentorskim doświadczonych programistów – dodaje koordynatorka projektu.

 

W ramach projektu wydany zostanie m.in. e-podręcznik oraz interaktywne kursy do wybranych języków programowania. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie:

http://rekrutacja.apki.org/

 

Tagged Under

Nasi partnerzy

Gmina Barlinek

Gmina Bierzwnik

Gmina Boleszkowice

Gmina Choszczno

Gmina Dębno

Gmina Krzęcin

Gmina Lipiany

Gmina Myślibórz

Gmina Nowogródek-Pomorski

Gmina Pełczyce

Powiat Choszczeński

Gmina Przelewice

Gmina Recz

Gmina Trzcińsko-Zdrój


Więcej...


Więcej...

Zapisz się do naszego newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego NEWSLETTERA! Będziesz widział o wszystkich ważnych wydarzeniach pierwszy...

Stowarzyszenie "Lider Pojezierza" - kontakt

Wiceprezes Urzędujący
Ireneusz Kostka
tel./faks +48 957460-360
tel.kom.: 501 652 083
e-mail: kosport@kosport.eu
______________________________

Specjalista ds. obsługi Rady i projektów
Paulina Wolańska
tel./faks +48 957460-360
tel.kom.: 781 996 800
e-mail: wnioski@liderpojezierza.pl

 

Specjalista ds. finansów
Katarzyna Węgierska
tel/faks +48 957460-360
tel.kom.: 663 405 360
e-mail: ksiegowa@liderpojezierza.pl
______________________________

Obsługa informatyczna
e-mail: administrator@liderpojezierza.pl

Specjalista ds. funkcjonowania LGD
Justyna Mariańska
tel/faks +48 957460-360
tel.kom.: 691 466 626
e-mail: funkcjonowanie@liderpojezierza.pl

______________________________

Pracownik ds. promocji
Paweł Marć
tel/faks +48 957460-360
e-mail: promocja@liderpojezierza.pl

Projekt 7.1 "Poszukiwacze zaginionych inicjatyw" - kontakt

Animator lokalny
Justyna Kołacz
tel./faks +48 957460-360
tel.kom.: 607 066 677
e-mail: jkolacz@liderpojezierza.pl

Animator lokalny
Elżbieta Andrzejak
tel./faks +48 957460-360
e-mail: eandrzejak@liderpojezierza.pl

Facylitator wspierający proces włączenia lokalnej animacji
Iwona Ruszkowska
tel./faks +48 957460-360
e-mail: iruszkowska@liderpojezierza.pl

Facylitator wspierający proces włączenia lokalnej animacji
Joanna Marć
tel./faks +48 957460-360
e-mail: jmarc@liderpojezierza.pl


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”,
Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

"Europejski Fundusz Morski i Rybacki",
Instytucja Zarządzająca PO Rybactwo i Morze 2014-2020 - Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Operacja mająca na celu sprawne wdrażanie Strate­gii Roz­woju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (LSR),
w tym realizację Planu Komunikacji, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” 
objętego
Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
w zakresie poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji”.

Przewidywane wyniki operacji: postęp finansowy we wdrażaniu operacji w ramach LSR.