O „Preferencjach cudzoziemca, czyli czym przyciągnąć klienta z Niemiec – analiza i prognozy podroży turystycznych mieszkańców Niemiec” mówił Paweł Lewandowski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie.

Rynek niemiecki jest decydujący, jeżeli chodzi o przyjazdy do Polski. 35% turystów, jakich mamy w Polsce, pochodzi z rynku niemieckiego. To daje 6 milionów turystów, którzy spędzili w Polsce przynajmniej jedną noc. To target, o który trzeba zawalczyć, nie wystarczy liczyć na to, że Niemców do Polski przyciągną... sentymenty.

O tym, jak można skutecznie wykorzystać narzędzie, jakim są aplikacje mobilne (a konkretnie „Włóczykije Pojezierza” oraz „Guide 4 Art”) mówiła Beata Stankiewicz ze Stowarzyszenia Gmin Pojezierza Wałeckiego.

- „Włóczykije Pojezierza” to aplikacja na telefony komórkowe stworzona 3 lata temu – mówi Beata Stankiewicz. – W efekcie stworzono kilkadziesiąt nowych tras, niektóre były odświeżone, wszystkie zostały opisane, z wyznaczeniem punktów do zwiedzania, ale i do wykorzystania praktycznego. Chcieliśmy, żeby były tam zabytki muzea, ale też bankomaty, sklepy, noclegi. Na to, by aplikacja powstała, złożyła się praca kilku grup działania. Założenie było takie, by turysta, który do nas przyjedzie, mógł pobrać w prosty sposób aplikację, uruchomić ją i wiedzieć, co się ciekawego dzieje w regionie, co mógłby zobaczyć.

Naukowy punkt widzenia  „Marketing miejsc i działania PR w promocji turystycznej” przedstawił dr Szymon Ossowski z Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. - Miasto, region, jest swego rodzaju produktem – dowodził. - Nie ma sensu inwestować w promocję, gdy produkt jest słaby. Bolączką Polski jest, że nie mamy silnych marek, wyróżniających nas na zewnątrz. „Wyborowa” i „Wedel” były najbardziej znane zagranicą, ale nie o takie produkty nam chodzi.

Przypieczętowaniem całodziennej konferencji turystycznej była debata pod hasłem „Współpraca kluczem do sukcesu” z udziałem przedstawicieli branży turystycznej, jednostek samorządu terytorialnego i środowiska turystycznego. Dyskutowano m. in. o znaczeniu Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, jej współpracy z LOT-ami oraz samorządami w regionie, w tym z Urzędem Marszałkowskim w Szczecinie. Wnioski? Jest jeszcze sporo do zrobienia. Przede wszystkim konieczne jest dopracowanie przepływu informacji między instytucjami i organizacjami oraz samorządami, a także skuteczna współpraca na szczeblu OT – Urząd Marszałkowski, który ma władzę - dzieli m. in środki na turystykę.

Relacja ze spotkania w Aktualnościach Turystycznych

(Źródło: Polska Organizacja Turystyczna)

Tagged Under

Nasi partnerzy

Gmina Barlinek

Gmina Bierzwnik

Gmina Boleszkowice

Gmina Choszczno

Gmina Dębno

Gmina Krzęcin

Gmina Lipiany

Gmina Myślibórz

Powiat Myśliborski

Gmina Nowogródek-Pomorski

Gmina Pełczyce

Powiat Choszczeński

Gmina Przelewice

Gmina Recz

Gmina Trzcińsko-Zdrój


Więcej...


Więcej...

Zapisz się do naszego newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego NEWSLETTERA! Będziesz widział o wszystkich ważnych wydarzeniach pierwszy...


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”,
Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

"Europejski Fundusz Morski i Rybacki",
Instytucja Zarządzająca PO Rybactwo i Morze 2014-2020 - Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Operacja mająca na celu sprawne wdrażanie Strate­gii Roz­woju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (LSR),
w tym realizację Planu Komunikacji, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” 
objętego
Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
w zakresie poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji”.

Przewidywane wyniki operacji: postęp finansowy we wdrażaniu operacji w ramach LSR.