Szkolenie skierowane jest do urzędników gmin/powiatów/miast, oraz organizacji pozarządowych, muzeów, liderów lokalnych, LGD, przedsiębiorców, właścicieli zabytków, nauczycieli itd. – wszystkich, którzy zajmują się jakimś aspektem wykorzystania dziedzictwa w rozwoju społecznym i gospodarczym.

Do udziału w szkoleniu zachęcam nie tylko osoby odpowiedzialne za zagadnienia związane z zabytkami, ale także z planowaniem przestrzennym, edukacją, promocją, turystyką, czy przedsiębiorczością.

  • po pierwsze, te różnorodne  tematy będą poruszane na szkoleniu (z punktu widzenia zarządzania dziedzictwem), wzajemnie się łączą i chodzi o to, żeby w urzędach i poza  nimi wzmacniać świadomość wzajemnych powiązań tematycznych i kompetencyjnych.
  • po drugie podczas ćwiczeń warsztatowych uczestnicy pracują wspólnie nad rozwiązaniem interdyscyplinarnych zadań opartych o konkretne sprawy lokalne,
  • po trzecie – jest to okazja do omówienia trudnych, konkretnych  spraw związanych z dziedzictwem – bo np. wymagających finansowo, czy o skomplikowanej sytuacji właścicielskiej. Podczas szkolenia jest czas na indywidualne konsultacje z ekspertami, a trudne sprawy mogą być tematem wspomnianych wyżej ćwiczeń w grupach.
  • dodatkowo uczestnicy są proszeni o wypełnienie ankiety i wskazanie interesujących ich zakresów szkoleń.

Zależy nam na jak największej grupie osób zainteresowanych.

Idea szkolenia oparta jest o interdyscyplinarny proces zarządzania dziedzictwem, przedstawiony w naszym poradniku (do obejrzenia i pobrania):

http://nid.pl/pl/Wydawnictwa/inne%20wydawnictwa/Dziedzictwo%20obok%20Mnie%20%E2%80%93%20poradnik%20zarz%C4%85dzania%20dziedzictwem%20w%20gminach.pdf

Poradnik w formie papierowej był wysyłany do wszystkich gmin w Polsce, ale także otrzymają go Państwo na szkoleniu. Ma on ułatwiać codzienną pracę w działaniach związanych z dziedzictwem, materialnym i niematerialnym.

Jeśli chodzi o program i szczegóły organizacyjne, będą one podane przed szkoleniem. Program powstaje także w oparciu o wyniki ankiet, które Państwo wypełniają (w razie czego załączam wzór ankiety z prośbą o wypełnienie, jeśli ktoś z Państwa tego nie zrobił wcześniej).

W razie pytań proszę o kontakt:

Aleksandra Chabiera
Główny Specjalista ds. Zarządzania Dziedzictwem
Dział Kształcenia i Wydawnictw
Zespół ds. Organizacji, Kształcenia i Popularyzacji Wiedzy o Dziedzictwie

Narodowy Instytut Dziedzictwa
ul.Kopernika 36/40, 00-924 Warszawa
Tel. + 48 22 551 56 79
Fax: +48 22 826 17 14
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

W przypadku zainteresowania udziałem – proszę o:

  • podanie imienia i nazwiska oddelegowanych osób,
  • nazwy instytucji, jaką reprezentują wraz z funkcją,
  • adres email i telefon kontaktowy;

oraz

  • proszę o wypełnienie (w załączeniu) ankiety – pozwoli to dopasować tematykę i zakres szkolenia według aktualnych potrzeb uczestników.

wysłanie na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tagged Under

Nasi partnerzy

Gmina Barlinek

Gmina Bierzwnik

Gmina Boleszkowice

Gmina Choszczno

Gmina Dębno

Gmina Krzęcin

Gmina Lipiany

Gmina Myślibórz

Gmina Nowogródek-Pomorski

Gmina Pełczyce

Powiat Choszczeński

Gmina Przelewice

Gmina Recz

Gmina Trzcińsko-Zdrój


Więcej...


Więcej...

Zapisz się do naszego newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego NEWSLETTERA! Będziesz widział o wszystkich ważnych wydarzeniach pierwszy...

Stowarzyszenie "Lider Pojezierza" - kontakt

Wiceprezes Urzędujący
Ireneusz Kostka
tel./faks +48 957460-360
tel.kom.: 501 652 083
e-mail: kosport@kosport.eu
______________________________

Specjalista ds. obsługi Rady i projektów
Paulina Wolańska
tel./faks +48 957460-360
tel.kom.: 781 996 800
e-mail: wnioski@liderpojezierza.pl

 

Specjalista ds. finansów
Katarzyna Węgierska
tel/faks +48 957460-360
tel.kom.: 663 405 360
e-mail: ksiegowa@liderpojezierza.pl
______________________________

Obsługa informatyczna
e-mail: administrator@liderpojezierza.pl

Specjalista ds. funkcjonowania LGD
Justyna Mariańska
tel/faks +48 957460-360
tel.kom.: 691 466 626
e-mail: funkcjonowanie@liderpojezierza.pl

______________________________

Pracownik ds. promocji
Paweł Marć
tel/faks +48 957460-360
e-mail: promocja@liderpojezierza.pl

Projekt 7.1 "Poszukiwacze zaginionych inicjatyw" - kontakt

Animator lokalny
Justyna Kołacz
tel./faks +48 957460-360
tel.kom.: 607 066 677
e-mail: jkolacz@liderpojezierza.pl

Animator lokalny
Elżbieta Andrzejak
tel./faks +48 957460-360
e-mail: eandrzejak@liderpojezierza.pl

Facylitator wspierający proces włączenia lokalnej animacji
Iwona Ruszkowska
tel./faks +48 957460-360
e-mail: iruszkowska@liderpojezierza.pl

Facylitator wspierający proces włączenia lokalnej animacji
Joanna Marć
tel./faks +48 957460-360
e-mail: jmarc@liderpojezierza.pl


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”,
Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

"Europejski Fundusz Morski i Rybacki",
Instytucja Zarządzająca PO Rybactwo i Morze 2014-2020 - Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Operacja mająca na celu sprawne wdrażanie Strate­gii Roz­woju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (LSR),
w tym realizację Planu Komunikacji, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” 
objętego
Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
w zakresie poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji”.

Przewidywane wyniki operacji: postęp finansowy we wdrażaniu operacji w ramach LSR.